Archives

Gamend leren in de rekenles met Startrekenen 3D en VR

Een afwisselende rekenles draagt bij aan betere prestaties van leerlingen. Gamen in de rekenles is dus niet alleen leuk, maar ook nuttig. Uitgeverij Deviant ontwikkelt hiervoor verschillende games. In Startrekenen 3D lossen leerlingen in een fictieve stad rekenproblemen op die zij ook in het dagelijks leven tegenkomen. In Startrekenen VR komen onderwerpen aan bod die […]

Praktijkvoorbeeld van een optimale, veilige ICT infrastructuur

Aan de hand van praktijkvoorbeelden gaan we in op de optimale IT infrastructuur binnen schoolorganisaties. Veelvoorkomende vraagstukken gaan over cryptoware en andere malware, Inzicht in SSL-verkeer, scheiding BYOD van elkaar en van schoolnetwerk en GDPR/AVG. Kortom, welke problemen hebben we geadresseerd en welke keuzes zijn gemaakt? Een goede keuze bij de aanschaf van oplossingen is […]

Van inspireren naar excelleren

Inspireer leerlingen om te ontdekken waar hun talenten liggen, waar ze goed in zijn en wat ze écht leuk vinden. Zo ontwikkelen ze een gevoel van betekenis en doelgerichtheid; een ‘why’. Het vinden en geloven in die ‘waarom’ draagt bij aan succes, vertrouwen en plezier. Wanneer docenten hun expertise combineren met de juiste inzet van […]

Doe-het-zelf VR voor in de klas

Met het virtual reality-platform EZVR maak je gemakkelijk informatieve en educatieve virtuele tours van je zelfgemaakte 360º foto’s. Het maken van een VR-tour stimuleert leerlingen om de wereld om zich heen op een andere manier te ontdekken. Stuur leerlingen bijvoorbeeld met een camera de stad in om op verschillende plekken de architectuur te beschrijven of […]

Gepersonaliseerd en digitaal leren, hoe dan?

Scholen staan voor grote uitdagingen. Terwijl inkomsten teruglopen of onzekerder worden door bezuinigingen en dalende leerlingaantallen, zijn er investeringen nodig in modernisering van het onderwijs en gepersonaliseerd en digitaal leren. Dit spanningsveld roept allerlei vragen op: Hoe gaan wij om met verschillen tussen leerlingen?, Hoe kunnen wij leerlingen optimaal faciliteren, Wat betekent gepersonaliseerd leren voor […]

21e eeuwse vaardigheden in beeld bij het Vechtdal College

Sindskort is een atheneum klas van het Vechtdal College in Dedemsvaart gestart met de Educator Leermeter. Het Vechtdal College wil een “school buiten de hekken” zijn. Dat betekent dat het Vechtdal College integraal onderwijs ontwikkelt, waarin naast het cognitieve en vaardighedenonderwijs ook LOB, talentontwikkeling en leren buiten de school vanaf de brugklas een plek krijgen. […]

Kritische succesfactoren Bring-Your-Own-Device projecten

Indien binnen de onderwijsinstelling digitaal onderwijs en gezamenlijk leren een speerpunt is, dan is eenduidigheid en standaardisatie een gewenst element voor zowel leerlingen als docenten. Om dit binnen een onderwijsinstelling te kunnen faciliteren heeft The Rent Company een maatschappelijk verantwoord full service device abonnement ontwikkeld, het “Easy4u device abonnement”. Dit full-service notebook abonnement voorziet standaard […]

CodeAvengers: De beste en leukste manier om te leren programmeren

CodeAvengers: Online leren & online creëren Bij het Ostrea Lyceum leren meer dan 100 de leerlingen programmeren met Code Avengers: apps en websites. Alles wordt stap-voor-stap uitgelegd voor de leerlingen en de docenten. Je past het direct toe via meer dan 1000 opdrachten, video’s en quizzen in de CodeAvengers portal. Jouw quizzen en programmeerwerk wordt […]